سرگرمی

ساخت وبلاگ

ديابت و تلخي دهان

طعم و مزه حسي پيچيده‌اند، که مي‌توانند تحت تاثير بسياري از عوامل قرار گيرند، هنگامي که اين طعم براي مدت طولاني در دهان ادامه يابد، مي‌تواند براي فرد ايجاد نگراني کند. درمان طعم تلخ مداوم دهان شامل درمان هرگونه بيماري زمينه‌اي است، در ادامه قصد داريم به” ديابت و تلخي دهان”و مشکل “بوي دهان افراد ديابتي” بپردازيم، با ما همراه شويد.

 

علائم ديابت در دهان

علائم ديابت نوع ? شامل کاهش وزن بدون دليل، احساس تشنگي شديد، ادرار بيش از حد و خستگي مفرط است. اما اگر طعم ناخوشايندي در دهان ايجاد شود مي‌تواند نشان‌دهنده‌ي? خطر افزايش قند خون باشد. آيا تلخي دهان مي‌تواند دليل ابتلا به ديابت باشد؟

 

 

a1_horj.jpg

 

دهان تلخ

ديابت يک بيماري شايع است و به دليل عدم توليد کافي هورمون انسولين در بدن و يا عدم توانايي بدن در استفاده از انسولين موجود، رخ مي‌دهد، اگر براي مدت طولاني در دهان طعم نامطبوع احساس شود، ممکن است خطر ابتلا به ديابت وجود داشته باشد.

 

 

بوي دهان افراد ديابتي

برخي از بيماران ديابتي ممکن است به طور منظم طعم تلخي در دهان خود داشته باشند. اين طعم مي‌تواند ناشي از برفک دهاني باشد، که افراد ديابتي را بيش از ديگران تحت تأثير قرار مي‌دهد.

 

سطح بالاي قند خون در دهان شرايط مناسبي براي رشد مخمر فراهم مي کند و منجر به عفونت مي‌شود که به عنوان برفک شناخته مي‌شود. برفک يک عفونت مخمري است که تمايل به تحت تاثير قرار‌دادن مناطق گرم و مرطوب بدن مانند واژن، آلت تناسلي مرد، دهان و بعضي از مناطق پوست دارد. دليل رخ داد بيشتر برفک در افراد ديابتي اين است که سطح بالاي قند و سيستم ايمني ضعيف بدن باعث ايجاد شرايط مناسبي براي رشد مخمرها مي‌شود.

 

علائم برفک دهاني شامل:

 

طعم ناخوشايند يا تلخ در دهان

قرمزي يا خونريزي داخل دهان

ترک در گوشه لب ها

ضايعات کرمي و سفيد رنگ در دهان

گلو درد

 

 

تاثير تلخي دهان بر ديابت

 

بوي بد دهان و قند خون

بوي بد دهان مرتبط به ديابت دو دليل اصلي دارد: بيماري پريودنتال(بيماري‌هاي لثه) و مقادير بالاي کتون در خون.

 

بيماري‌هاي پريودنتال

بيماري‌هاي پريودنتال، بيماري‌هاي لثه نيز ناميده مي‌شوند. دراين التهاب، باکتري‌ها به بافت‌ها و استخوان‌هايي که دندان‌ها را پشتيباني مي‌کنند حمله مي‌کنند. التهاب ايجاد شده مي‌تواند بر متابوليسم تأثير بگذارد و قند خون را افزايش دهد، که باعث تشديد علائم ديابت مي‌شود. بيماري‌هاي لثه همچنين مي‌توانند مشکلات بيشتري علاوه بر مشکلات دهان براي افراد ديابتي ايجاد کنند.

 

بيماري‌هاي قلبي و سکته مغزي، که مي‌تواند از عوارض ديابت باشد، نيز با بيماري پريودنتال که باعث افزايش متابوليسم و قند خون مي‌شود ارتباط دارد.

 

ديابت به عروق خوني آسيب وارد مي‌کند، جريان خون را در سراسر بدن، از جمله لثه‌ها مي‌تواند کاهش دهد. اگر لثه و دندان خون کافي را دريافت نکنند، ممکن است ضعيف شده و مستعد ابتلا به عفونت شوند.

 

ديابت همچنين مي‌تواند سطح گلوکز را در دهان افزايش دهد و باعث رشد باکتري‌ها، عفونت و بوي بد دهان شود. وقتي قند خون زياد باشد، مبارزه با عفونت براي بدن سخت مي‌شود.

 

 

 

تلخي دهان

 

اگر فردي که ديابت دارد به بيماري پريودنتال(بيماري‌هاي لثه) مبتلا شود، احتمالا شدت آن بيشتر از حالت عادي است و مدت زماني که طول مي‌کشد تا بهبود يابد نيز نسبت به فرد بدون ديابت بيشتر است.

 

بوي بد دهان علامت شايع بيماري پريودنتال است. علائم ديگر عبارتند از:

 

لثه‌هاي قرمز يا حساس

خونريزي لثه

دندان‌هاي حساس

عقب رفتن لثه‌ها

شما مي توانيد براي دريافت مقالات بيشتر و پر اهميت تر در اين زمينه به سايت نوشدارو مراجعه نمائيد.

 

کتون‌ها

هنگامي که بدن قادر به توليد انسولين نيست، سلول‌ هاي گلوکز مورد نياز سوخت و ساز را دريافت نمي‌کنند. براي جبران خسارت، بدن بايد به سراغ راه‌حل جايگزين چربي سوزي برود. چربي سوزي به جاي مصرف قند باعث توليد کتون مي‌شود که در خون و ادرار تجمع مي‌يابد. سطح بالاي کتون اغلب باعث بوي بد استون در دهان مي‌شود. هنگامي که کتون‌ها به سطح ناامن برسند، فرد در معرض خطر بيماري به نام کتواسيدوز ديابتي(DKA) قرار‌مي‌گيرد.

 

علائم کتواسيدوز ديابتي شامل موارد زير است:

 

نفس بوي شيرين و ميوه‌اي مي‌دهد.

تکرر ادرار بيش از حد طبيعي

درد شکم، حالت تهوع يا استفراغ

سطح بالاي گلوکز خون

تنگي نفس يا دشواري در تنفس

گيجي

 

کتواسيدوز ديابتي يک بيماري بسيار خطرناک است و بيشتر در افرادي که ديابت نوع ? دارند و قند خون آنها به دلايل مختلف، کنترل نمي‌شود، رخ مي‌دهد.

 

تلخي دهان بيمار قند خوني

تلخي و بوي بد دهان مي‌تواند نشانه‌اي از افزايش قند خون افراد باشد، که لازم است حتما مورد توجه قرار گيرد. “ديابت و تلخي دهان” را مي‌توان با رعايت نکات بهداشتي، تغذيه‌اي تحت کنترل درآورد.

 

برخي از نکات بهداشتي که بايد رعايت شوند:

 

دندان‌ها را حداقل دو بار در روز مسواک بزنيد.

به طور روزانه از نخ دندان استفاده کنيد.

همواره آب همراه خود داشته باشيد، به طور مکرر بنوشيد و دهان خود را مرطوب نگه داريد تا دهان دچار خشکي نشود‌.

قند خون خود را در محدوده‌ي تعيين شده توسط پزشک نگه داريد.

مراجعه به دندانپزشک را فراموش نکنيد

از آدامس‌هاي بدون قند استفاده کنيد تا از بوي بد دهان جلوگيري کند و قند خون را نيز بالا نبرد.

مصرف سيگار و مشروبات الکلي را ترک کنيد(حتي اگر به ديابت مبتلا نيستيد براي حفظ سلامتي و داشتن عمري طولاني‌تر لازم است حتما سيگار کشيدن را ترک کنيد)

 

 

 

اگر با وجود رعايت تمام نکات بهداشتي همچنان دهان بوي بد استون را مي‌دهد، قند خون را چک کند در صورتي که سطح قند خون بالاتر از ??? ميلي‌گرم در دسي‌ليتر بود، لازم است سطح کتون نيز بررسي شود، که براي اين کار بايد آزمايش ادرار بدهيد.

 

کلام آخر

 

دلايل بسياري براي بوي بد دهان وجود دارد که براي برطرف شدن آن نياز است، دليل آن و احتمالا بيماري زمينه‌اي آن را پيدا و درمان کنيد، در تشخيص بيماري خطرناک ديابت توجه به علائم جزئي بسيار حائز اهميت است و مي‌توان با تشخيص به موقع و زودهنگام از آسيب‌ بيشتر به بدن جلوگيري کرد.

 

چکاپ مداوم قند خون و فشار خون، رژيم غذايي مناسب، انجام فعاليت‌هاي ورزش متناسب با ويژگي‌هاي فردي و در نهايت در پيش گرفتن سبک زندگي سالم مي‌تواند از ابتلا به طيف وسيعي از بيماري‌ها جلوگيري کند.

منبع: نوشدارو

سرگرمی...
ما را در سایت سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر csttudentt بازدید : 199 تاريخ : دوشنبه 24 خرداد 1400 ساعت: 16:05

اگر ماشين در سفر خراب شد چه كار كنيم؟

خرابي خودرو در جاده مشکلي است كه از هميشه بوده بوده و براي خيلي از ما پيش آمده بوده و در جاده هايي كه رفت و آمد مي كنيم گاها شاهد خرابي خودرو ها هستيم. اغلب خودرو هايي كه در جاده ها خراب مي شوند خودرو هاي فرسوده مي باشند كه توانايي چنداني براي مسير هاي طولاني ندارند و در مسير دچار مشکل مي شوند.

مطمئنا تنها راه پيشگيري از خرابي خودرو در جاده اين است كه قبل از اقدام به سفر ماشين را توسط يک متخصص چک كرده و در صورت سالم بودن ماشين سفر را آغاز كنيم تا در حين سفر دچار چنين مشکلاتي نشويم. گاهي با وجود اينكه چک و نظارت بر خودرو قبل از سفر انجام مي شود ولي باز هم در طول مسير سفر اين مشکل بوجود مي آيد، در اين زمان راننده و سر نشينان بايد خونسردي خود را حفظ كرده، به كنار جاده بروند تا خطر يا حادثه اي رخ ندهد.

بعضي مواقع ايراد پيش آمده چندان جدي نيست و خود راننده هم اگر کمي تعميرات بلد باشد، مي تواند مشکل را بر طرف كند و به مسير خود ادامه دهد ولي هميشه هم اينطور نيست و مشکل مي تواند بزرگتر باشد و فقط يک متخصص تعميرات خودرو مي تواند آن را عيب يابي و بر طرف كند. رانندگان بايد هميشه آمادگي هاي لازم را داشته باشند، چون بعضي مواقع علاوه بر خودرو هاي فرسوده، ماشين هاي ظاهرا بدون مشکل هم با اين قضيه مواجه مي شوند.

وقتي خرابي پيش مي آيد راه درست اين است كه ماشين را به كنار جاده هدايت كرد ولي گاها مشکل ماشين تا حدي شديد است كه خودرو در وسط جاده يکدفعه خاموش شده و متوقف مي شود، در صورت بروز چنين مشکلي براي حفظ ايمني، بايد از کسي كمک خواسته تا با هل دادن خودرو به جاي امن از حادثه پيشگيري كرد. بعد از منتقل شدن به کنار جاده سريعا بايد با يک جرثقيل خودروبر تماس گرفت.

علل بعضي خرابي هاي خودرو چيست ؟

بعضي خرابي ها به راحتي و حتي با يک تماس تلفني و پرسش از يک تعمير كار قابل حل مي باشند ولي در مواقعي هم وجود چندين مشکل و خرابي باعث مي شود كه مسئله جدي تر شود و فقط يک تعمير كار حرفه اي از پس مشکل بر بيايد. در اينصورت تماس با امداد خودرو هاي جاده اي كه آماده خدمت رساني در هر نقطه اي مي باشند ضرورت دارد و آن ها سريعا خود را به محل مي رسانند و مشکل خودرو اگر قابل حل و تعمير پذير باشد آن را انجام مي دهند.

گاهي مشکلات و خرابي خودرو در جاده آنچنان پيچيده بوده و نياز به ادوات بيشتري دارد كه امداد خودرو هم نمي تواند تعمير را در همان جاده انجام دهد، در اينصورت با تماس با خودروبر و درخواست كمک از آن ها خودروي شما به محل مورد نظر منتقل مي شو.د و مي توانيد آن را به يک تعميرگاه مجهز برسانيد و مشکل خودرو را رفع نماييد. پس هميشه در مسافرت ها شماره خودروبر پارس ( https://khodrobarpars.ir/ ) را به همراه داشته باشيد در در سريع ترين زمان ممکن خودروي شما را به تعميرگاه موردنظر منتقل کنند.

 

سرگرمی...
ما را در سایت سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر csttudentt بازدید : 383 تاريخ : پنجشنبه 13 خرداد 1400 ساعت: 16:25

چطور تيزر تبليغاتي آنلاين و اتوماتيک بسازيم؟

رپورتاژ آگهي

 

 

اگر تا به حال در کمپين‌هاي بازاريابي خودتان از ويديو تبليغاتي استفاده نکرديد، زمان آن رسيده که تجديد نظر کنيد. خبر خوب اينکه؛ ساخت تيزر و تبليغات ويديويي بر عکس آن چيزي که فکر مي‌کنيد، بودجه‌ي مارکتينگ شما را هدر نمي‌دهد. همينطور لازم نيست براي آن هزينه‌‌اي سنگيني در نظر بگيريد. مي‌پرسيد چطور؟

در اين مطلب قصد داريم يکي از ابزارهاي آنلاين و مقرون‌به‌صرفه براي ساخت کليپ و تبليغات ويديويي کسب‌و کارها را معرفي کنيم. با ما همراه باشيد‌.

تکنيک‌هاي ساخت تيزر و تبليغات ويديويي تأثيرگذار

ساخت تيزر براي صفحات اجتماعي مثل يوتيوب، فيس‌بوک و اينستاگرام نرخ تعامل مخاطب را به صورت صعودي افزايش مي‌دهد. بنابراين هزينه کردن در اين بخش نه تنها به شناخت و توسعه برندتان کمک مي‌کند. بلکه چهره‌اي حرفه‌اي و  جذاب از کسب‌وکارتان به نمايش مي‌گذارد. البته ناگفته نماند که نتيجه اين کاريزماتيک و جذابيت، خودش را در بالا بردن نرخ فروش نمايان خواهد کرد.

بيشتر بخوانيد:  تجهيزات دوربين مداربسته     دوربين مداربسته چيست؟

اما براي ساخت کليپ و تيزر باکيفيت و مؤثر بايد به نکاتي توجه کنيد. در ادامه برخي از آن‌ها بيان شده‌اند:

1- مشکلي را حل کنيد

ساخت ويديو تبليغاتي بايد همراه با خلاقيت باشد. اما يک گام فراتر از آن هم وجود دارد. يعني با زباني ساده به مخاطب‌هاي خود بگوييد که چطور مي‌توانيد به آن‌ها کمک کنيد؟ کسب‌وکارتان چه مشکلي را برايشان حل مي‌کند؟ تصويرسازي ساده‌ي حلِ مشکل، همان خلاقيتي است که مي‌تواند ساخت تيزر تأثيرگذار را تضمين کند.

2- از اسکريپت استفاده کنيد

تبليغات ويديويي موفق محتوايي قوي دارند. پيش از ساخت تيزر بايد درباره‌ي محتواي آن برنامه‌ريزي کنيد. مي‌خواهيد در ساخت کليپ کسب‌وکارتان چه مفاهيم و موضوعاتي را پوشش دهيد؟ جزئيات آن را تهيه کنيد و در جلسه‌اي با تيم بازاريابي خود در ميان بگذاريد. اگر کسب‌وکارتان حال و هوايي استارت‌آپي دارد مي‌توانيد اين برنامه‌ريزي را با جامعه‌اي کوچک از مخاطب‌هاي خود به اشتراک بگذاريد و بازخوردهاي اوليه آن‌ها را جمع‌آوري کنيد. اين روش کمک مي‌کند تا ميزان اثرگذاري برنامه‌ي ويديويي خود را بررسي کنيد.

3- سکوي پرتاب‌تان را انتخاب کنيد

بعد از ساخت تيزر يا ويديو تبليغاتي مي‌خواهيد آن را در کدام پلت‌فرم‌ها به اشتراک بگذاريد؟ در حال حاضر پلت‌فرم‌هاي اجتماعي يوتيوب، فيس‌بوک و اينستاگرام محبوب‌ترين گزينه‌ها به شمار مي‌روند. براي افزايش بازيد و تعامل مخاطب مي‌توانيد به طور همزمان از هر سه آن‌ها استفاده نماييد.

تعيين پلت‌فرم اشتراکِ محتواي بصري مهم است چون لحن و زباني که با مخاطبين خود صحبت مي‌کنيد، بسته به نوع کسب‌وکار مي‌تواند در هر يک از آن‌ها متفاوت باشد. در اغلب موارد صداي برند در شبکه‌هاي اجتماعي صميمانه‌تر از وب‌سايت رسمي کسب‌وکارها است.

4خلاق باشيد

مخاطب‌هاي آنلاين عادت دارند که با کليک‌هاي پي در پي از روي ويديوهاي تبليغاتي معمولي عبور کنند. اگر مي‌خواهيد در ذهن مخاطب جا بگيريد، بايد حرف تازه‌اي براي گفتن داشته باشيد و در ساخت تيزر و ويديوي تبليغاتي اين خلاقيت را به نمايش بگذاريد.

فلت رندر چطور به ساخت کليپ و تيزر مخاطب‌پسند کمک مي‌کند؟

فلت رندر يک ابزار ويديوساز آنلاين است. اين ويديوساز شامل قالب‌هاي نيمه آماده براي ساخت انواع کليپ و ويديوهاي تبليغاتي است که مي‌توانيد متناسب با اهداف محتواي بصري و استراتژي‌هاي کسب‌وکارتان از آن‌ها استفاده کنيد.

روش کار با آن بسيار ساده است. براي شروع کافيست تا قالب مورد نظرتان را انتخاب کنيد. تصاوير، محتواي متني، عکس و موزيک و… را به آن افزوده و در نهايت به تماشاي دموي ويديو تبليغاتي خود بنشينيد.

بيشتر بخوانيد :   بهترين دوربين مدار بسته      انواع دوربين مدار بسته

از ويژگي‌هاي فلت رندر مي‌توان به موارد زير اشاره کرد:

  • وجود کتابخانه‌اي گسترده و متنوع از قالب‌هاي نيمه آماده
  • شخصي‌سازي تصاوير، موزيک، محتواي متني و… در ساخت کليپ
  • قابليت نمايش همزمان دموي تيزر تبليغاتي به صورت کاملا رايگان
  • امکان ساخت تيزر، بدون محدوديت مکاني و زماني و بي‌نياز از دانش‌هاي تخصصي گرافيک
  • دسترسي ساده به تنظيمات مربوط به تغييرات رنگ، فونت و غيره
  • ارايه‌ي تيزر تبليغاتي در کيفيت‌هاي گوناگون (مي‌توانيد متناسب با هزينه‌اي که براي بازاريابي ويديويي خود در نظر گرفتيد از پلن‌هاي ساخت تيزر در فلت رندر استفاده کنيد و هزينه بازاريابي خود را کاهش دهيد. پايين‌ترين هزينه براي ساخت کليپ تبليغاتي معادل 18 هزار تومان است و با انتخاب کيفيت‌هاي بالاتر تصوير و متناسب با فريم افزايش مي‌يابد.)
  • پروسه‌ي ساخت اتوماتيک و سريع
  • تنوع بالا در روش‌هاي ارايه‌ي محتوا

 

سرگرمی...
ما را در سایت سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر csttudentt بازدید : 234 تاريخ : چهارشنبه 12 خرداد 1400 ساعت: 10:21

رابط شبکه در تجهيزات مدار بسته هايک ويژن

رابط کاربري يا Network Interface ، قسمتي از تجهيزات   دوربين مداربسته  هايک ويژن هست که ، کابل و کانکتور شبکه بهش وصل و تصاوير از بستر کابل هاي شبکه منتقل مي شه . سوئيچ شبکه ، دوربين و دستگاه DVR و NVR حداقل يک رابط شبکه دارن و با اين رابط به کابل شبکه وصل مي شن .
رابط شبکه يا پورت LAN ، تجهيزات مدار بسته  هايک ويژن  ويژگي هاي مختلفي داره که برخي از مهمترين اونها رو در ادامه مي تونين مشاهده کنين

 

رابط شبکه در تجهيزات مدار بسته هايک ويژن

تقريبا تمامي رابط هاي شبکه در تجهيزات مدار بسته از نوع RJ45 هستند . اين رابط ها با استفاده از کانکتور شبکه به انواع کابل هاي شبکه ( Cat5 يا Cat6 ) وصل مي شن . از اين رابط ها براي انتقال تصوير دوربين ها با پهناي باند حداکثر 1000 مگا بيت بر ثانيه استفاده مي شه اما در صورتي که پهناي باند مجموع دوربين هاي مدار بسته از اين عدد بيشتر باشه ، معمولا از راهکار هاي ديگه اي مثل فيبر نوري استفاده مي شه .

هر رابط شبکه ، پهناي باند مخصوص خودش رو داره ، مثلا رابط شبکه دستگاه رکورد هايک ويژن معمولا پهناي باند 100 يا 1000 مگا بيت بر ثانيه رو دارن و اين يعني اين تجهيزات دريافت تصاوير با حداکثر پهناي باند مجموع 100 يا 1000 مگا بيت بر ثانيه را دارند و در صورتي که تصاوير با پهناي باند بيشتري روبرو بشن ، تصاوير زنده و ضبط شده رو با تاخير نمايش ميدن يا ضبط مي کنن . پهناي باند دستگاه هاي ضبط شامل پهناي باند ورودي و پهناي باند خروجي هست.

بيشتر بخوانيد:     پکيج دوربين مداربسته

  

تجهيزات مدار بسته POE ، از رابط هاي POE بهره مي برن که اجازه تغذيه دوربين POE توسط سوئيچ يا NVR با قابليت POE رو داره .
وظيفه رابط شبکه در دستگاه ضبط DVR يا NVR. شهرنت

اين رابط وظايف مختلفي داره که از جمله مي شه به اتصال دستگاه به سوئيچ شبکه ، کامپيوتر شخصي يا لپ تاپ ، مودم و … اشاره کرد . البته مي شه کليه تجهيزات بالا رو به سوئيچ شبکه وصل کرد و سپس سوئيچ شبکه رو به رابط کاربري دستگاه DVR يا NVR متصل کرد .

 

سرگرمی...
ما را در سایت سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر csttudentt بازدید : 362 تاريخ : چهارشنبه 12 خرداد 1400 ساعت: 0:26

تلفن ويديويي دو منظوره تحت شبکه هايک ويژن

کمپاني هايک ويژن تلفن ويديويي ماژولار تحت شبکه را براي ارتقاي امنيت آپارتمان ها ارائه کرد ، اين محصول دو منظوره  با نصب بر روي درب ورودي خانه ها و آپارتمان هاي کوچک علاوه بر کارايي به عنوان زنگ درب امکان توسعه و ارتباط با سيستم مدار بسته IP را نيز دارد ، از اين رو مي توان در سناريو هاي مختلف از اين محصول دو منظوره استفاده کرد .

تلفن کننده ويديويي قابل نصب در قسمت درب ورودي مي تواند همه مزاياي يک سيستم نظارت تصويري را تنها از طريق دو سيم برق و ديتا ارائه نماد . اين مهم باعث صرفه جويي در هزينه و نصب آسان محصول مي شود و مي توان براي بهبود سطح ايمني ساختمان هاي مسکوني بزرگ هم از اين محصول استفاده نمود .

تصاوير Full HD دوربين اين آيفون هوشمند تصويري ، با ميدان و زاويه ديد مناسب بهترين کيفيت را ارائه مي کند به علاوه استفاده از قابليت ديد در شب و WDR در اين دستگاه باعث شده که بصورت 24 ساعته تصاوير با کيفيتي ثبت شود و کاربران علاوه بر مانيتور داخل ساختمان مي توانند تصاوير اين آيفون هوشمند را ازطريق نرم افزار تلفن همراه و از هر جاي دنيا مشاهده کنند .

اين سيستم ماژولار است و مي توان در سناريو هاي مختلف از آن استفاده کرد ، ارتباط با سيستم هاي مختلف مانند سيستم نظارت تصويري ، سيستم کنترل دسترسي ، سيستم دزدگير و … در اين آيفون هوشمند ماژولار وجود دارد . به علاوه مي توان لوازم جانبي مختلفي را بر روي اين دستگاه هوشمند تحت شبکه از طريق پروتکل هاي شبکه اضافه نمود .

 

تلفن ويديويي دو منظوره تحت شبکه  هايک ويژن

امکان اتصال دوربين مدار بسته بطور مستقيم به آيفون و استفاده از تصوير آن

  • کيفيت صدابرداري بالا حتي در محيط هاي شلوغ و پر سر و صدا
  • کنترل سيستم از راه دور و توسط نرم افزار موبايل
  • تنظيمات ساده سيستم
  • امکان نصب بر روي ديوار يا روي درب
  • مديريت با استفاده از نرم افزار CMS هايک ويژن
  • قابليت اضافه کردن 16 دوربين و مشاهده تصاوير بصورت محلي

برخي از مهمترين کاربرد هاي آيفون هوشمند تصويري ماژولار هايک ويژن  ( hikvision ) در ساختمان هاي مسکوني ، مدارس ، ساختمان هاي اداري مي باشد .

 

شرکت D-Link در حوزه شبکه فعاليت گسترده و موفقي داشته است و دليل آن را مي‌توان کيفيت هميشگي محصولات اين شرکت دانست. DPH-860S از تلفن‌هاي تحت شبکه اين شرکت تايواني است که قابليت‌هاي درخور تأملي در چنته دارد. اين تلفن به دوربين مدار بسته 5 مگاپيکسلي مجهز شده است تا مکالمات ويدئويي باکيفيت تمام انجام پذيرد. اين شرکت از يک صفحه‌نمايش رنگي 7 اينچي در تلفن تحت شبکه DPH-860S استفاده کرده است که علاوه بر تماس ويدئويي باکيفيت، رابط کاربري لذت‌بخش را رقم مي‌زند. از ديگر ويژگي‌هاي اين تلفن مي‌توان به سيستم‌عامل اندرويد اشاره کرد. با  روح اندرويدي که در اين تلفن بکار گرفته شده است؛ کاربر مي‌تواند اپليکيشن هاي جانبي اعم از مرورگر وب، ايميل و ... را نصب کند و از خدمات آنلاين ارائه‌شده، بهره‌مند شود.  اين تلفن تحت شبکه با 5 حساب کاربري VOIP، حالت‌هاي Hold، DND، دفترچه تلفن با تصوير پروفايل و ... مي‌تواند به ابزاري بسيار مفيد براي مديران بدل شود.

 

طراحي و ساخت

بنا به ادعاي شرکت D-Link، تلفن تحت شبکه DPH-860S چه از نظر عملکرد و چه از نظر طراحي يک نوآوري محسوب مي‌شود؛ البته اين طراحي در مقايسه با ويژگي‌هاي متعدد چندان چنگي به دل نمي‌زند. اين تلفن تحت شبکه  ابعاد 40 × 210 × 255 ميلي‌متري دارد و فضاي زيادي را بر روي ميز کار اشغال مي‌کند؛ البته به ياد داشته باشيد که اشغال چنين فضايي با در نظر گرفتن قابليت‌هاي اين تلفن، بيهوده نيست. اصلي‌ترين ويژگي طراحي اين تلفن، صفحه‌نمايش لمسي و رنگي آن است. اين صفحه‌نمايش ابعاد 7 اينچي و رزولوشن  480 × 800 پيکسل دارد که بيشتر قسمت‌هاي تلفن را پوشش داده است تا تجربه کاربري بي‌نظيري که D-Link از آن سخن مي‌گويد را فراهم کند. در پايين اين صفحه‌نمايش 4 عدد کليد تعبيه‌شده است که عملکرد هرکدام با آيکني مشخص‌شده است. تلفن تحت شبکه DPH-860S، علاوه بر زيبايي، کيفيت ساخت خوبي هم دارد و اين ويژگي شامل کليدهاي بادوام نيز مي‌شود. دوربين اين دستگاه تلفن در قسمت بالاي صفحه‌نمايش قرار داده‌شده است تا به هنگام مکالمه ويدئويي، کاربر به‌طور کامل در ديد قرارگرفته باشد. بدنه اين تلفن پلاستيکي است و از طراحي مشکي مات بهره مي‌برد. استفاده از اين طراحي باعث شده تا، بدنه تلفن اثرانگشت را جذب نکند. به‌منظور سهولت در استفاده، يک‌پايه پلاستيکي براي تلفن DPH-860S در نظر گرفته‌شده است.

جهت دريافت کليه  نصب دوربين مداربسته  ، نصب سيستم هاي کنترل تردد و اعلام سرقت مي توانيد با شرکت مهر تجارت تماس بگيريد.

 به دليل بهره‌مندي اين تلفن از صفحه‌نمايش و دوربين، ايجاد زاويه براي کاربري آسان الزامي است؛ اين پايه مي‌تواند در دو زاويه به پشت تلفن نصب شود. با طراحي گيره در کنار پايه، نصب اين تلفن به ديوار نيز امکان‌پذير شده است. در پشت تلفن يک کليد جوي استيک مانند تعبيه‌شده است که زاويه دوربين را نيز تغيير مي‌دهد که اين امر موجب افزايش انعطاف‌پذيري DPH-860S در مکالمات ويدئويي مي‌شود. در کنار اين کليد يک محفظه وجود دارد که درگاه‌هاي USB، microUSB و اسلات حافظه در آن جاي‌داده شده‌اند. براي دسترسي آسان، درگاه HDMI در گوشه سمت راست، دو درگاه گوشي تلفن در سمت چپ در نظر گرفته‌شده‌اند.

 

 

 

سرگرمی...
ما را در سایت سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر csttudentt بازدید : 383 تاريخ : سه شنبه 11 خرداد 1400 ساعت: 19:54

يخچال سايد باي سايد بخرم يا يخچال دوقلو ؟

اگر براي شما نيز سوال شده که يخچال دوقلو بخرم يا يخچال سايد باي سايد؟ به بررسي معايب و مزاياي يخچال فريزر دوقلو و يخچال سايد را حتما در اين جا بخوانيد.

m4_22e6.jpg

به نقل از مرجع تخصصي دکوراسيون داخلي دکونيوز بسياري از افراد در هنگام خريد يخچال و فريزر در ميان دو دسته کلي يخچال دوقلو و يخچال سايد باي سايد دچار شک و ترديد در هنگام خريد مي شوند يکي از دلايل اين ترديد ميزان ظرفيت و امکاناتي مانند آبريز و يخ ساز اتوماتيک است از همين رو در اين قسمت ما سعي داريم با بررسي انواع يخچال فريزر دوقلو و يخچال فريزر سايد باي سايد همراه شما باشيم تا بتوانيد با دانستن مزيت و معايب هر دو دسته به طور دقيق تر بتوانيد انتخابي آسان تر را انجام دهيد، پيش از آنکه به بررسي جزئي اين دو دسته از محصول بپردازيم لازم است به دو نکته در همين ابتدا اشاره کنيم چراکه اين دو نکته همواره جزو مواردي است که سوال در ذهن افراد به وجود مي آورد، به ياد داشته باشيد که عمق يخچال سايد باي سايد معمولا بين 70 تا 90 سانتيمتر مي باشد که قطعا از سطح کابينت شما بيرون مي زند اما بيشتر انواع يخچال دوقلو داراي عمق 60 سانتيمتر مي باشند که هم سطح با عمق کابينت شما قرار مي گيرد، از همين رو بسياري از افراد به دنبال مدل هايي از يخچال فريزر هستند که هم سطح با کابينت در آشپزخانه قرار بگيرند از اين رو تمايل بيشتري به انتخاب انواع يخچال دوقلو دارند به زبان ساده تر بگوييم اگر شما يخچال سايد باي سايد را براي منزل خود انتخاب کنيد بنا به فوت انتخابي‌ و اندازه‌ اي که انتخاب کرده ‌ايد از کابينت شما بيرون مي ‌زند اما عمدتاً يک يخچال فريزر دوقلو هم سطح با کابينت شما قرار مي گيرد چراکه همان طور که گفتيم داراي عمقي همسان با کابينت يعني 60 سانتيمتر مي‌ باشد اما بايد به اين نکته نيز توجه داشته باشيم که عرض يخچال هاي دوقلو 120 سانتيمتر است اما سايد داراي عرضي بين 90 تا نهايت 95 سانتيمتر مي باشد.

الزاماً يخچال سايد باي سايد کوچک تر از يخچال دوقلو نيست!

بسياري از افراد تصور مي کنند که يخچال دوقلو فضا و گنجايش بيشتري را به نسبت يخچال هاي سايد باي سايد به آنها مي‌ دهد اما لازم است به اين نکته اشاره کنيم که در بسياري از مدل ها با مقايسه ظرفيت آنها ممکن از لحاظ گنجايش داخلي با يکديگر برابري ‌کنند يا برعکس ذهن بسياري از افراد مدل هاي بزرگ يخچال سايد باي سايد ظرفيتي بيشتر از يخچال فريزر دوقلو داشته باشند، لازم است مجدد در اينجا ياد آوري کنيم که عمق سايد باي سايد بيشتر از يخچال دوقلو است، اگر خانواده پرجمعتي هستيد و ظرفيت آن براي شما از اهميت بسياري برخوردار است بايد توجه داشته باشيد که مبناي اندازه گيري يخچال و فريزر بر اساس ليتر مي باشد نه فوت چراکه ليتر مي تواند فضاي قابل استفاده در يخچال فريزر را به شما نشان مي دهد اما متاسفانه در کشور ما بسياري از مردم فوت را معيار اندازه گيري يخچال مي دانند اگر نگاهي به کاتالوگ و مشخصات اين دسته از محصولات بيندازيد، مي بينيد که همه جا گنجايش و ظرفيت بر اساس ليتر ذکر شده است و اين همان علتي است که شما يک مدل را در فوت هاي متفاوت مي شنويد لذا به صورت خلاصه به شما بگوييم حتماً براي مقايسه بزرگي و ميزان گنجايش يخچال فريزر دوقلو و يا يخچال سايد باي سايد ميزان ليتر آنها را مورد مقايسه قرار دهيد.

 

معرفي يخچال فريزر دوقلو

يخچال دوقلو در بسياري از کشورها به عنوان زيرمجموعه ‌اي از انواع يخچال سايد باي سايد به شمار مي ‌رود با اين تفاوت که در انواع يخچال دوقلو شما مي توانيد يخچال و فريزر را به صورت مجزا در مکان هاي متفاوت آشپزخانه تان قرار دهيد و هم سطح کابيت قرار گيرد، همانطور که گفتيم از لحاظ گنجايش و فضاي داخلي يخچال فريزر دوقلو مي تواند ميزان برابري با يخچال سايد در اختيار شما بگذارد از ديگر مواردي که خالي از لطف نيست بدان اشاره کنيم اين است که انواع يخچال سايد باي سايد عمدتاً داراي آب ريز و يخ ساز تمام اتوماتيک هستند که اگر اين امکان براي شما اهميت دارد در مدل‌هاي جديد يخچال دوقلو نيز شما مي‌توانيد مدل‌هايي را ببينيد که اين دو آيتم يعني ابريز و يخ ساز دارا باشند، مي‌دانيم که تاکنون نتوانسته ايد بين دوراهي انتخاب و خريد يخچال دوقلو و يخچال سايد باي سايد يک کدام از آنها را انتخاب کنيد پس با ما با بررسي ادامه مزه همراه باشيد تا بتوانيد تصميم قطعي خود را بگيريد.

مزاياي يخچال دوقلو:

در اختيار داشتن فضاي مجزاي يخچال و فريزر: اگر شما از دسته بانوان اي هستيد که تمايل داريد به اينکه دو فضاي کاملاً مجزا براي يخچال و فريزر تان در اختيار داشته باشيد قطعاً خريد يخچال دوقلو مي تواند گزينه اي مناسب براي شما باشد، گنجايش بيشتر در برخي مدل ها به نسبت يخچال سايد باي سايد: درست است که در بسياري از مدل ها ممکن است شما گنجايش بيشتري در مدل هاي يخچال دوقلو در اختيار داشته باشيد اما همان‌ طور که گفتيم اين مورد امري قطعي در ميان برندهاي مختلف نيست براي همين نيز حتما ظرفيت يخچال و فريزر را بر اساس ليتر با هم مقايسه کنيد تا دچار اشتباه نشويد، قابليت چيدمان متفاوت: امکان قراردادن جدا يخچال و فريزر در انواع يخچال فريزر دوقلو مي تواند از مزيت‌هاي اين دسته از کالاها به شمار برود و اگر شما عزيزان داراي آشپزخانه اي هستيد که مي خواهيد در دو فضاي مختلف يخچال يا فريزر خود را قرار دهيد از اين دسته از محصول مي‌ تواند اولويت شما در انتخابتان باشد، عمق مناسب: همانطور که اشاره کرديم عمق بسياري از مدلهاي يخچال دوقلو 60 سانتيمتر و معادل عمق کابينت مي باشد لذا در هنگام قرار دادن انواع يخچال فريزر دوقلو در داخل کابينت آشپزخانه خود شما شاهد بيرون زدگي اين دستگاه نمي باشيد و اين امر کاملاً بنا به سليقه شما مي توانند از مزاياي اين دسته از محصولات به شمار رود.

معايب يخچال فريزر دوقلو

درباره معايب يخچال دوقلو بايد به شما بگوييم که شما در متن هاي مختلف اين مورد به گوشتان مي رسد که يخچال فريزر هاي دوقلو بسيار بزرگتر از مدلهاي يخچال سايد باي سايد هستند اما همان‌طور که گفتيم شما در مقايسه ابعادي و گنجايش داخلي مي توانيد به اين نتيجه برسيد که داشتن ظرفيت بيشتر و يا سطح اشغال جا نمي تواند دليلي بر ظرفيت بيشتر آن باشد، به زبان ساده تر براي شما توضيح داديم انواع يخچال دوقلو داراي عمق کمتر و ارتفاع بيشتري هستند و در يک ديد ممکن است اين حس را به شما بدهد که نسبت به يخچال سايد باي سايد فضاي داخلي بيشتري را در اختيار شما مي گذارد اما در حقيقت پس از مقايسه مي بينيد که همچين ادعايي حقيقت ندارد و اگر شما در فضاي آشپزخانه تان، فضاي کافي براي قرار دادن يخچال و فريزر دوقلو نداريد مي تواند بزرگ بودن آن از لحاظ ابعادي در دسته معايب اين يخچال به شمار ببريد و اين امر تنها به جاي شما در محل آشپزخانه تان بستگي دارد.

يکي ديگر از مواردي که افراد به عنوان معايب يخچال دوقلو نام مي ‌برند وجود آبريز و يخ ساز در يخچال سايد باي سايد در مقايسه با مدل هاي يخچال فريزر دوقلو مي باشد، اما لازم است به اين نکته اشاره کنيم همان طور که در بالا نيز اشاره کرديم برخي از مدل هاي يخچال دوقلو در برندهاي مختلف اين دو آپشن را نيز در تنوع مدل هاي يخچال و فريزر دوقلو مي توانند در اختيار شما قرار دهند، تا اينجا متوجه شده ايد که وقتي مي خواهيم به معايب و مزاياي يخچال دوقلو و يخچال سايد باي سايد اشاره کنيم نمي توان اين موارد را جزو معايب و يا مزاياي آنها دانست چراکه دو مدل کاملا متفاوت با خصوصيات خودشان هستند که بنا بر سليقه و شرايط ما مي تواند جزو معايب و سليقه ما قرار گيرد و نکته اخر اينکه در طراحي کابينت هاي امروز به صورت پيش فرض فضا براي قرارگيري يخچال سايد باي سايد در نظر گرفته شده است.

 

معرفي يخچال سايد باي سايد

همانطور که مي ‌دانيد انواع يخچال سايد باي سايد به صورت يک يخچال و فريزر در کنار هم طراحي شده ‌اند که اگر شما در دسته افرادي هستيد که مي خواهيد در فضاي جمع و جور تر دستگاه خود را قرار دهيد و فضاي بزرگي داشته باشيد مي توانيد يکي از مدلهاي يخچال فريزر سايد باي سايد را براي خود انتخاب کنيد اما بازهم تاکيد مي ‌کنيم که اگر مي‌خواهيد گنجايش و بزرگ تر بودن يخچال دوقلو و يخچال سايد را با هم مقايسه کنيد با نگاهي به ظاهر آنها تصميم نگيريد و با بررسي گنجايش آنها بر اساس ليتر فضاي داخل آنها را مورد بررسي قرار دهيد اما پيش از هر چيز لازم است به اين نکته مهم اشاره کنيم.

از مزيت يخچال سايد باي سايد به نسبت يخچال فريزر دوقلو مي ‌توان عموماً به تنوع بيشترشان در برندهاي متفاوت اشاره کرد اين مدل از انواع يخچال سايد به صورت دو درب معمولاً با پيشرفته ‌ترين تکنولوژي‌ هاي روز دنيا ساخته شده ‌اند اما امروزه مي توانيد اين دسته از محصولات را به صورت سه يا چهار درب نيز مشاهده فرماييد که هر کدام از آنها مي تواند دسترسي راحتي به مکان هاي متفاوت يخچال تان را براي شما مهيا سازد. معمولاً شما در انواع يخچال سايد باي سايد مدل هاي بيشتري نسبت به يخچال دوقلو مي توانيد آبريز و يخ ساز اتوماتيک را مشاهده کنيد پس اگر بخواهيم خيلي عاميانه بگوييم اين مورد يکي از ويژگي‌هاي مدل انتخابي شماست و قطعاً به عنوان يک مزيت و برتري به شمار نمي‌ رود چراکه شما به آساني مي توانيد در مدل ها و تنوع انواع يخچال دوقلو نيز اين قابليت را به همراه داشته باشيد.

منبع: deconews.ir

سرگرمی...
ما را در سایت سرگرمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر csttudentt بازدید : 405 تاريخ : پنجشنبه 6 خرداد 1400 ساعت: 3:33

لینک دوستان

خبرنامه